Terugblik op stekken en zaden ruilbeurs

Op 16 oktober organiseerden we onze najaars-planten-ruilbeurs. Vanaf half 10 verschenen de eerste leden met allerlei planten en stekken en binnen no time was de hele groenstrook naast de parkeerplaats vol gezet met allerlei planten.

Het grote speuren was toen ook begonnen want de meeste leden snuffelden flink tussen alle planten. Etiketten werden gelezen, planten werden gauw opgezocht op internet, en werd advies ingewonnen bij mede tuiniers en zo had iedereen al gauw een voorkeur voor een plant. Het uitzoeken van een plant ging via een verloting, degene wiens lot als eerste werd getrokken had eerste keus.

Na een korte motiverende speech van onze voorzitter Riki, was het Richard die de verloting leidde. Als snel had iedereen een plant naar keuze te pakken. Bijzonder in trek was de Chayotte maar daarover kun je hier meer lezen. Zodra alle loten waren getrokken en iedereen (hopelijk) een favoriete plant had uitgezocht kon het verdelen van de rest van de planten beginnen. Er waren ook leden die het niet konden laten toch planten mee te nemen terwijl ze zo hadden voorgenomen dit niet te doen. Tja het is ook moeilijk om het te laten staan, hopelijk is het een ieder gelukt een mooi plekje te vinden in de tuin. De meegebrachte planten zijn uiteindelijk allemaal zo goed als ‘verdwenen’. En zo zijn er vele plantjes verhuisd van de ene groei en bloei tuin naar de andere groei en bloei tuin.

Zaaigroep

Aansluitend was er gelegenheid om in de zintuigentuin een kopje koffie te drinken én (en dit was een primeur) er waren zaden verzameld die konden worden meegenomen. Riki en Carry zijn druk in de weer geweest met het verzamelen en schonen/verpakken van zaden. Maar ze krijgen hulp, er zijn 3 leden die gaan helpen bij het schonen van zaden. Wat fijn! Want vele handen maken licht werk. Onderstaand nog enkele fotos van deze geslaagde ochtend.