Groei & Bloei Barneveld

Groei & Bloei Barneveld organiseert lezingen, geeft cursussen en verzorgt tuinexcursies in binnen- en buitenland. Ook organiseren we plantenruilbeurzen en ieder jaar een open tuinen reeks, maar we doen we nog veel meer. Kijk maar eens op deze site of kom langs op een van de activiteiten. In de agenda vind je alle komende activiteiten.

Naast het landelijke Groei & Bloei tijdschrift ontvang je als lid van de afdeling Barneveld tweemaal per jaar een eigen uitgave waarin alle lokale activiteiten vermeld staan. Word ook lid.

Inspiratieavonden en lezingen

Van september tot mei is er iedere laatste maandag van de maand een ledenavond in de Veluwehal in Barneveld. Deze avonden zijn voor iedereen gratis toegankelijk. Tijdens een ledenavond wordt er terug en vooruit geblikt op de verenigingsactiviteiten. Iedere keer wordt er weer een nieuwe plant van de maand voorgesteld en worden de tentoongestelde exemplaren onder de aanwezigen verloot.

Aansluitend geeft een spreker een lezing over een onderwerp dat met tuinen in de breedste zin van het woord te maken heeft. Dat kan gaan over planten, een reis naar een ver land, maar ook het ontwerpen van borders of een terugblik op onze eigen open tuinen reeks kan de revue passeren.

Aan het eind van de avond is er een verloting met diverse prijzen, waaronder de eerder besproken plant(en) van de maand.

Cursussen en Workshops

In het voorjaar en in het najaar organiseert de cursuscommissie een groot aantal cursussen. Uiteraard zitten daar de nodige bloemschikcursussen in. Voor het overige deel zijn het merendeel unieke cursussen die slechts een of twee seizoenen te volgen zijn. Met ieder seizoen weer een nieuw programma!

Excursies en tuinreizen

Enkele malen per jaar worden er excursies georganiseerd. Dat kan een eendaagse reis naar enkele tuinen in Nederland zijn, maar ook een meerdaagse reis naar het buitenland behoort tot de mogelijkheden.

Voor alle reizen geldt dat zij volledig verzorgd zijn.

Open tuinen

In de zomer (van half juni tot begin augustus) is er iedere maandagavond een tuin te bezichtigen. Dat zijn meestal tuinen van particulieren die normaal niet voor publiek toegankelijk zijn. Als Groei & Bloei Barneveld lid kun je deze tuin echter geheel gratis bekijken.

Daarnaast is er op een zaterdag (tegelijk met de landelijke open tuinen dag) een vijftal tuinen, dicht bij elkaar in de buurt, geopend. Met een fietsroute kun je deze tuinen op je gemak bezoeken.

Overige activiteiten

En daarmee hebben we het nog lang niet gehad. Naast bovenstaande vaste elementen kent Groei & Bloei barneveld ieder jaar weer tal van andere evenementen. Kijk daarom in de agenda voor een overzicht van de komende activiteiten.

Abonneer je op de nieuwsbrief zodat je op de hoogte blijft van alle laatste nieuws.

En als je wilt weten wat er allemaal al gedaan is, kijk dan gewoon eens rond hier op onze website.