Barneveld

Onderhoudsdag Zintuigentuin

Op zaterdag 29 mei heeft een groep vrijwilligers onderhoud gepleegd aan de Zintuigentuin in Barneveld. Onder de stralende zon werd een grote hoeveelheid onkruid uit de bedden van de tuin gehaald en werden de nodige plekken weer opgevuld met nieuwe planten. Nu de vorst weg is, kunnen ook de niet winterharde planten weer een plekje krijgen in de tuin.

"Het is heerlijk om weer de tuin in te kunnen", aldus voorzitter Riki van Boheemen, "En omdat de tuin zo groot is kunnen we ook heel goed de coronaregels naleven. Ik ben erg blij met de groep vrijwilligers die onze secretaris Carry Hutten geregeld heeft."

Ook de ontwerper van de tuin, Richard van de Meer, stak zijn mouwen uit de armen: "Het werd ook hoog tijd om alle onkruid te verwijderen zodat je zintuigen met de juiste planten geprikkeld worden. Een aantal leden heeft veel eenjarige planten zoals tomaten en kruiden opgekweekt, en die kunnen er nu meteen mooi in. Je ziet de tuin onder je handen opknappen.

Inmiddels ziet de tuin er weer tip-top uit en kun je de tuin weer bezoeken. De tuin is normaal geopend van maandag t/m vrijdag van 10 tot 16.30 en op zaterdag en zondag van 14 tot 16.30. Vanwege corona kunnen de openingtijden echter afwijken.